writeaboutus.blogg.se

Studenten 2013, då är det min tur

Publicerad 2013-02-10 01:05:51 i Allmänt,

Nu har äntligen min studentmössa kommit! Woho!!


Dagrna går fortare än någonsin och snart är de över. 
All stress och ångest ligger i halsstrupen på mig, men jag vet att det kommer att gå bra till slut. 
Jag ska försöka ta tag i allt som jag måste göra, sedan se framemot och njuta av  studentkryssningen, balen och självaste studenten! 
Jag längtar så otroligt mycket samtdigt som jag är livrädd att sluta. 
Tanken på att mista kontakten med så många vänner, veta att man inte kommer att se alla igen. 
Försöka söka jobb och växa upp, gör mig livrädd. Att liksom mista den där "tryggheten" som jag har nu försvinner. Jag går till skolan och vet vad jag ska göra, ledig på helgerna och får studiebidrag, men sen då? 
Det är just det som gör mig rädd. 

Men om jag bortser från all ångest och stress så ska allt bli underbart! 
Speciellt det senaste året så har jag längtat efter att få sluta, få uppleva studentveckan, umgås och dansa med alla fina vänner, få sedan hålla på med något jag vill, slippa allt plugg "för ett tag". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela