writeaboutus.blogg.se

Det nalkas vår

Publicerad 2014-04-06 18:01:00 i Allmänt,



Dagen drar sig mot kvällen, drick värmen ur min hand. Min hand har samma blod som våren. Ta min hand, ta min vita arm, ta mina axlars längtan. Det vore underligt att känna en natt som denna, ditt tunga huvud mot mitt bröst.

kvällen drar sig mot natten, för ditt huvud sakta mot mitt. Våra läppar möts och tiden stannar till som en svag, varm vårvind i lustens frid. Det är nu som vi två blir ett, ett med varandra som alla svalornas flygande koreografi. Koreografin som vi väntat på och sent kommer att glömma. Låt sedan natten vidare vandra. 

 

  

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-04-07 19:48:57

Så fint skrivet!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela